An. Vas 27th, 2024

Pilatesas, vardu prancūzas Josephas Pilatesas, sukūrė šį treniruotės metodą XX a. pradžioje. Jis gimė 1883 m. Vokietijoje ir vaikystėje susidūrė su sveikatos problemomis, todėl ėmėsi sporto. Jo nuopelnai ypač ryškėjo per Pirmąjį pasaulinį karą, kai jis buvo karo belaisvis Jungtinėje Karalystėje ir treniravo kitus belaisvius. Pilatesas sukūrė specialų treniruočių aparatinį įrenginį, kuris tapo pagrindiniu pilateso metodu. Po karo jis persikėlė į JAV ir įsteigė savo studiją Niujorke, kur pradėjo mokyti savo unikalios treniruočių sistemos. Pilatesas pats vadindavo savo metodą “Contrology”, pabrėždamas kontroliuojamus judesius ir jų įtaką kūnui. Šiandien pilatesas populiarus visame pasaulyje ir naudojamas kaip efektyvus būdas stiprinti raumenis, gerinti kūno laikyseną ir padidinti judrumą.

 

Pilateso praktika yra orientuota į viso kūno stiprinimą, judrumo gerinimą ir kūno sąmonės kėlimą. Užsiėmimai dažniausiai vyksta ant specialių treniruočių kilimėlių arba su pilateso aparatais, kuriuos sukūrė pats Josephas Pilatesas. Čia yra pagrindiniai žingsniai, kaip vyksta pilateso užsiėmimai:

 

Pratimų įvairovė: Užsiėmimai prasideda įvairiais pratimais, dažnai apimant įvairių raumenų grupių darbą. Tai gali būti atliekama tiek ant žemės, tiek naudojant specialius aparatus.

 

Kontroliuojami judesiai: Pagrindinė pilateso idėja yra kontroliuoti kiekvieną judesį. Dėmesys skiriamas tinkamam kvėpavimui, raumenų įtempimui ir atpalaidavimui bei kūno sąmonės ugdymui.

 

Raumenų stiprinimas: Pratimai yra nukreipti į visų kūno raumenų grupių stiprinimą, įskaitant pilvo, nugaros, dubens, šlaunų ir rankų raumenis. Tai leidžia sukurti harmoningą kūno struktūrą.

 

Judrumo gerinimas: Dauguma pratimų yra orientuoti į judrumo didinimą. Tai apima sąnarių lankstumą ir kūno judėjimo amplitudę, padedant išvengti patempimų ir sužeidimų.

 

Stabilumo ugdymas: Pilateso pratimai dažnai yra skirti kūno stabilumo ir pusiausvyros gerinimui. Tai ypač svarbu stiprinant gilias raumenų grupes, kurios palaiko kūno struktūrą.

 

Individualizuotos adaptacijos: Instruktorius dažnai teikia individualias korekcijas ir adaptacijas, atsižvelgdamas į dalyvių individualius poreikius, gebėjimus ir ribojimus.

 

Atpalaidavimas ir įtemptumas: Užsiėmimai visada baigiasi atpalaiduojančiais pratimais ir kvėpavimo technikomis, kurios padeda sumažinti įtampą ir atstatyti ramybę.


Pilates praktika yra lanksti ir gali būti pritaikyta skirtingiems lygmenims ir fizinės būklės lygiams, todėl gali būti praktikuojama tiek pradedantiesiems, tiek pažengusiems žmonėms. Įvairūs užsiėmimai, įskaitant grupinius arba individualius arba Pilates Reformer treniruotės su specialia įranga, leidžia pasirinkti geriausiai tinkantį variantą kiekvienam.